Hoe krijg ik internet explorer op mijn bureaublad?

Als u om een of andere reden Internet Explorer wilt gebruiken, kan het zijn dat dit niet op het bureaublad aanwezig is als u een upgrade hebt uitgevoerd vanuit Windows 7 of 8. De installatie kan een kale aangelegenheid zijn met alleen Deze computer, Prullenbak en Configuratiescherm op het bureaublad of de taakbalk. Dus als u het bureaubladpictogram van Internet Explorer in Windows 10 moet toevoegen, is dit de manier.

Er zijn eigenlijk een paar manieren om IE aan uw bureaublad toe te voegen. Ik zal ze allemaal opnoemen en u kunt kiezen welke u verkiest.

Internet Explorer bureaubladpictogram toevoegen in Windows 10

1. Typ of plak ‘Internet Explorer’ in het vak Zoeken in Windows.

Of:

  1. Navigeer naar C: ProgrammabestandenInternet Explorer, klik met de rechtermuisknop op het bestand iexplore.exe en selecteer ‘Verzenden naar, Bureaublad (snelkoppeling maken).

Of:

  1. Selecteer de bovenstaande snelkoppeling en kies ‘Pin to Start’ of ‘Pin to taskbar’ om het daar ook toe te voegen.

Omdat Microsoft graag wil dat iedereen Edge gebruikt in plaats van Internet Explorer, is het niet meer zo prominent op het bureaublad aanwezig als vroeger. Vreemd genoeg is Edge ook niet op het bureaublad te vinden. Mocht je Edge ook willen gebruiken, volg dan de stappen hierboven en zoek naar Microsoft Edge in plaats van Internet Explorer.

Microsoft Edge bureaubladpictogram toevoegen in Windows 10
U kunt ‘Edge’ typen of plakken in het vak Zoeken in Windows om het programma te openen.

U vindt het uitvoerbare bestand op ‘C:Windows:SysteemAppsMicrosoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe’, maar u kunt het niet gebruiken als een traditionele snelkoppeling. Zelfs als u er dubbel op klikt, werkt het niet. Je moet de snelkoppeling in de taakbalk of de live tile gebruiken om Edge werkend te krijgen.